Chrono Trigger DS

Legendy powracają. Street Fighter, Diablo, Fallout… A teraz Chrono Trigger. Pierwsza część niesamowitej serii jRPGów, absolutnego kanonu gatunku, który każdy powinien znać bez względu na posiadaną platformę zmierza na DSa. Chrono Trigger, który oryginalnie ukazał się na SNESa w 1995 roku z miejsca został jednym z najlepszych RPGów na tą konsolę. Niezapomniane postacie, przygody z podróżowaniem w czasie oraz doskonała oprawa audio-wizualna na zawsze zdobyły serca tysięcy graczy. Późniejszy port na PSone mimo ogromnej konkurencji w postaci lepiej zaawansowanych technicznie tytułów przebił się, ponownie stając się hitem. Czy to wszystko dostaną teraz posiadacze Nintendo DS.?

Jak na razie nie znane są żadne konkrety. Gra ma się ukazać w Japonii jeszcze w tym roku, zapowiadane są też znaczne zmiany. Przypuszczalnie oprawa zostanie zmieniona na trzy wymiary, co w przypadku Final Fantasy na DSa było chybionym pomysłem. Niestety wraz z zmianą oprawy klimat pozycji może zostać utracony, lecz pozostaje nam błagać i modlić się o godną tej pozycji grafikę.

Póki co Internet wrze od spekulacji – pojawiają się dwie teoria. Pierwsza mówi, że za grę odpowiada najprawdopodobniej Matrix Software znane ze średnich Final Fantasy III DS. i IV DS. oraz niesamowitej Alundry na Psone. Nie wiadomo czy zostaną wprowadzone elementy znane z konwersji na Psone w postaci dodatkowych przerywników. Stylus zapewne zostanie jakośtam wykorzystany a sama gra, jeżeli skorzysta z engine’a FF3DS będzie straszyła oprawą. Pozostaje nam liczyć na cell-shading, lub jednak oprawę w 2D. Druga teoria jest prosta – dostaniemy podrasowaną grę z SNESa. Oby.

Na stronie Square-Enix trwa odliczanie zegara, znaku serii. Oby gra okazała się lepsza niż ostatnie potworki od SE. W końcu Front Mission 1st, TWEWY oraz Final Fantasy Tactics Advance 2 pokazują, że Square-enix są jeszcze w stanie zrobić świetną grę na DSa. A przekombinować Chrono Triggera byłoby szkoda. Pytanie czy będą starali się dotrzeć do jak najszerszego grona, czy też zarobić, ale i uszczęśliwić fanów oryginału. Zobaczymy, ważne że legenda powraca i nic nie jest póki co przesądzone.

Oryginał to jedna z najlepszych gier potęgi RPGów – Squaresoftu. Prosta, przystępna, zabawna, epicka. Do dziś potrafi zaskoczyć, a rozwiązania zastosowane w niej są rzadkością w jRPGach. Brak losowych walk, niewielka nieliniowość, ataki zespołowe – to wszystko może zarządzić na DSie, pokazać świeżym graczom, że dawne jRPGi rządzą i dzielą. Square-Enix ma szanse zaprezentować pokoleniu JRPGowych gimbusów grę legendraną. Trzeba wierzyć.

Dlatego mam takie małe nadzieje. Oby nikt nie dobrał się fabuły. Oby gra dostała góra jakieś nowe questy. Oby grafika pozostała 2D, ewentualnie podrasowano kolorystykę i wprowadzono elementy 3D do ataków specjalnych/czarów. Oby wreszcie mechanika, wydarzenia i lokacje były te same. Nie pogniewałbym się również za Radykalnych Marzycieli razem z tą grą na kartridżu.

Pozostaje czekać.

Update: IGN potwierdza obsługę Wi-Fi i nowy loch.

Update 2: HA! A jednak konwersja !

cookiecrusher

Advertisements

5 uwag do wpisu “Chrono Trigger DS

  1. Damn, żeby to wyglądało jakos sensowie tylko. Mysłe ze z racji faktu że Chrono to nie jest taka seriia jak FF to moga sobie pozwolić na odrobine niszowości i tym samym moze gra nie bedzie straszyć kanciastą oprawą jak FF.

    Gdyby to była konwersja jak FF6 na advanca to by było git (minus ułatwione walki), ale to niby DS więc kij wie co wymyślą. W kazdym razie wierzę że jednak tego nei schrzanią (za bardzo) bo inaczej to pozostaje bawić sie na emu w oryginał.

  2. No cóż – teaser już od kilku dni jest i wychodzi na to, że twórcy zostawią (thank goodness!) starą grafikę, niestety przeniesioną nieco niechlujnie… Mimo to, i tak ta sytuacja jest znacznie korzystniejsza, niż wizja kaszankowego 3D, do którego to – moim zdaniem, DS w ogóle się nie nadaje.

  3. Takie jest moje zdanie, zbudowane na podstawi sporych doświadczeń. Ok, może przesadziłem ze stwierdzeniem że „w ogóle”. W większości produkcji można się zabić o piksele. Nie przeszkadza to w ogóle w dobrej zabawie – śmieszy mnie tylko często chory pęd programistów do pchania się w trzeci wymiar którego nie sposób ładnie oteksturować nawet przy karcie 256 MB, mimo że konsolka doskonale radzi sobie ze ślicznym 2D.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s