Składak [2#]

skladk22

Dziś będzie głównie o grach ale i o pewnym ważnym filmie tego roku. Zza okien coraz częściej zagląda wiosna z czego można się tylko cieszyć, jasne wieczory i krótkie noce to definitywnie pozytywne zjawisko. Otwarcie sezonu grillowego tuż tuż, zanim to się jednak stanie można przeczytać choćby drugi Składak

cascad:

perh3

Najmilszym faktem ostatnich dni jest to, że Playstation 2 wkroczyła w dziesiąty rok życia. Niby dość archeologiczny news w chwili gdy Square Enix przejmuje Eidos, dostajemy pierwsze informacje o Bioshock 2, Killzone 2 się ukazało, Wiedźmin na pc wciąż odnosi sukcesy… ale i tak najbardziej jestem dumny z PS2. Przy tej konsoli tak niesamowicie się bawiłem przez ostatnie lata i tyle z nią przeszedłem (te padające lasery, to szukanie karty pamięci na początku jej życia w Polsce), że to dla mnie wręcz sprawa osobista. Tym bardziej, że teraz, 9 lat po premierze wciąż czeka na gorące tytuły – Persona 4 na tyle mnie interesuje, że zaczynam rozmyślać nad nadrobieniem poprzedniczek, plus zagłębieniem się w serię Shin Megami. Jeśli faktycznie się za to wezmę, to spędzę kolejne setki godzin przy PS2, bez żalu i tęsknoty do next-genów.

Ciekawe rzeczy dzieją się w obozie Microsoftu, który poszukuje nowego lead designera do marki Halo. Może dzięki temu powstanie w końcu gra osadzona tej planecie, która mnie zainteresuje. Za odsłonami w FPP nie szaleję, Halo Wars mnie nie podnieca ani trochę… może jakiś action-adventure lub stealth nareszcie zrobią? Byłoby świetnie, akurat design tej serii robi wrażenie i chciałbym by został konkretnie wykorzystany w projekcie, który skupi się na zapewnieniu zabawy solo a nie polował na kolejne rekordy ilości sieciowych meczy.

pes09_460

Niedawno zatęskniłem za Libero Grande. Co to takiego? A wyszły na PSXa takie dwie gry piłkarskie, od Namco, w których zamiast kierować całą drużyną, sterujemy tylko jednym zawodnikiem. Ponieważ odkurzenie pierwszego PlayStation połączone z odpaleniem tego tytułu odrzuciły mnie od telewizora to musiałem poszukać jakiegoś zamiennika. Nadszedł, więc czas by chwycić pada od 360 i nareszcie sprawdzić jak działa tryb ‘become a legend’ w PES 2009. Mimo iż mam sporo zastrzeżeń co do tego jak rozwijają się pewne statystyki, to bawię się świetnie! 18letni Arkadiusz ma już stałe miejsce w wyjściowym składzie, dostaje niezłą premię, strzelił parę bramek, zaliczył też kilka asyst i nagród dla najlepszego piłkarza meczu. Na pewno lepiej w to pograć niż oglądać filmy pokroju Goal.

slg

Zresztą zamiast oglądać stare filmy, najlepiej jest sprawdzić to czy ‘Slumdog Millionaire’ słusznie dostał te 8 Oscarów. Jestem na świeżo po seansie i mimo iż całej jego konkurencji nie widziałem to uważam, że tak. Historia 18latka odmieniającego całe swoje życie robi wrażenie. Pewnie końcówka może się wydać paru osobom naciągana ale ja łykam tą koncepcję, Slumdog właściwie od samego początku trzyma w napięciu. Dynamiczny montaż, świetna muzyka, ciekawy scenariusz – warto to zobaczyć. Prześliczna (ach!) Freida Pinto na pewno nie jest jedynym plusem tego filmu.

Tyle na dziś, do przeczytania. Pisząc tego składaka towarzyszył mi w głośnikach nowy album Ostrego: O.C.B.

Do następnego, hoi

5 uwag do wpisu “Składak [2#]

  1. Nad Slumdogiem się tak nie rozpuszczam – solidny, fajny i przyjemny film, ale kilka nominacji imo z choinki się urwało. Podzielam zachwyty nad muzyką i montażem, jak chodzi o resztę – ok, ale bez ochów i chów.

  2. Chwała Panu, że Slumdog dostał oscara, anie „Obywatel Milk”.
    Trochę ubolewam nad tym, że „Mroczny Rycerz” więcej oscarów nie dostał, bo zasługuje na to. 🙂

  3. Ten rower też jest intergalaktyczny ? ^^
    A co do tego filmu to nawet w Niemczech o nim głośno – więc chyba jest dobry ;d Może „kiedyś” oglądnę…

Skomentuj

