Scribblenauts to NIE to na co czekaliście

scribblenauts 2

Dość smutno jest mi to pisać, należy jednak przyznać: genialna gra na jaką wyrósł od czasów tegorocznego E3 Scribblenauts, nie jest jednak ani trochę genialna. Świetny i świeży pomysł wystarczył na dużo krócej niż mogło się wydawać.

W skrócie – to tytuł o zdobywaniu gwiazdek za pomocą wymyślonych przez nas przedmiotów (konkrety i trailery znajdziecie w zwinnej zapowiedzi boromiego). Takie rozwiązanie daje teoretycznie niesamowicie wręcz miodne możliwości na prowadzenie rozgrywki – w praktyce sprawdza się umownie.

scribblenauts 3

Oczywiście nie wymagałem od tego tytułu realizmu, aczkolwiek moc niektórych przedmiotów, bardzo podobne efekty osiągane przez większość z nich i zagadki, które powinno się rozwiązywać innymi ale ‘nie da się’ psują odbiór Scribblenautsów. Cóż – jako Polak, który nie ma obowiązku znać 22802 angielskich słów rozpoznawanych przez grę często chodziłem „na skróty” i gdy nie mogłem sobie przypomnieć akurat tego przedmiotu jakiego chciałem użyć, używałem pierwszego który przyszedł mi na myśl (to szybsze niż zaglądanie w słownik 😉 ) i efekty nie zawsze były mega-zadowalające. Co gorsze, próbowanie iluś tam sposobów na przejście jednego poziomu czy eksperymenty z efektami wywoływanymi przez dane przedmioty nie wywołuje specjalnej podniety.

Prawdopodobnie znajdą się osoby potrafiące czerpać nieskończoną przyjemność z tego typu pitu-pitu, jednak mi jako graczowi, który wchodzi w level tylko po to by go ukończyć gra zaczęła się szybko przejadać. Sterowanie też ma w tym swoje 3 grosze (albo to wina kaca? W każdym razie źle mi się rozkazuje Maxwellowi ).

scribblenauts 1

Wychodzi na to, że:

Scribblenauts to gra ciekawa ale nie prześwietna

Warto sprawdzić Scribblenauts za względu na pewną innowację w historii gier

…i zobaczyć, że ten pomysł wymaga jeszcze sporego rozwinięcia

O Scribblenauts będzie się dużo więcej mówić niż w nie grać

…bo opiera się na rewelacyjnym patencie i jest niezłe, choć miało rządzić

cascad

2 uwagi do wpisu “Scribblenauts to NIE to na co czekaliście

  1. ciekawy pomysł, fajny design praktycznie wszystkiego, szkoda, że przez sprawy techniczne jest prawie niegrywalna.
    podobnie z poprzednią grą 5th cell – drawn to life. jak widać, same dobre pomysły gier nie robią

Skomentuj

