Reklamy Sony – dzieło szatyna

PlayStation to ponad 15 lat tradycji, wspaniałej historii i wybitnych sukcesów. Wszystko wspaniale gdyby nie pewne „zgrzyty”. A tak można nazwać zupełnie nowatorskie i często niezrozumiałe podejście panów z Sony do reklamy. Ich spoty i postery są co najmniej dziwne i nietypowe, zarazem też interesujące. Jeżeli lubicie ten specyficzny i niepokojący klimat, to są na pewno dla was. Przyjrzyjmy się kilku z nich:

…..

PS2 i bąbelki mocy

Pierwszy przykład tego jak działa marketing Sony wypada jak najbardziej pozytywnie i naprawdę oryginalnie. Wyobraźcie sobie wielką ścianę wypełnioną… folią bąbelkową – kto będzie w stanie się jej oprzeć? Stawiam, że nikt. Niestety ta forma promocji miała miejsce tylko w Malezji.

…..

Głowa PS2

Swe zamiłowanie do dziwactw Sony uskuteczniało we Francji, gdzie w ruchu artcade pojawiało się kilka reklam. Jedna z nich z pewnością umiejętnie oddaje to co siedzi w głowach graczy:

…..

Seks, fetysz i gry video

Oczywiście ciężko byłoby nie skorzystać z tak samo sprzedających się haseł jak dewiacja, seks i fetyszyzm, nawet w odniesieniu do produktu związanego stricte z grami. Kilka reklam PlayStation 2 z mężczyznami upajającymi się damską bielizną o charakterystycznych kształtach na pewno poskutkowało na zwiększenie zainteresowania marką… szkoda tylko, że znowu pokazano graczy jako nieszczęśliwych dziwaków.

…..

Dziwactwa Lyncha

David Lynch znany ze swego niepokojącego stylu i bardzo surrealistycznych zapędów (które najczęściej bywają ciężkostrawne dla nieprzyzwyczajonych widzów), podjął się stworzenia spotu promującego PS2. Jak przystało na autora Twin Peaks i Mulholland Drive, i tym razem… a zresztą, zobaczcie sami:

…..

minimalizm?

Wyraziste, puste, zastanawiające… takie plakaty promujące możliwości multimedialne PSP zalały swego czasu Londyn:

…..

Jajeczka

Moc PlayStation 3 (motyw lewitującej konsoli przewija się przez inne spoty) pokazana w strasznie interesujący sposób… jaja, ściany, kruki i Cell, mrrrrr:

…..

Nie ma kampanii bez rasizmu

A przynajmniej tak się może wydawać po zobaczeniu wielkich posterów głoszących o nadejściu nowego, białego modelu PSP. Zaraz po ich wywieszeniu posypały się głosy sprzeciwu i oskarżenia o rasizm. I tak naprawę, to ciężko się dziwić…

…..

TEH CREEPIEST

Dziwactwa, schizy, strasznie niepokojąca naga lalka dziecka, męczące głosy… tak się reklamuje najnowsza maszynkę do grania, która ma podbić świat? Próbowałem swego czasu rozgryźć o co chodzi w tym spocie, co ma być metaforą czego etc. ale tak naprawdę to ma być po prostu dziwne. Definitywnie.

…..

Jeszcze trochę kontrowersji…

Czyli odpowiednio; dziesięć lat pasji i strasznie wesoła atomówka wg. Sony.

……

Reklam związanych z marką PlayStation ukazało się setki przez te 15 lat istnienia brandu, jednak myślę, że w tym miejscu możemy zakończyć ten krótki przegląd. Trzeba przyznać, że Sony ma smykałkę do kontrowersji. Niektóre z tych rzeczy będzie naprawdę ciężko zapomnieć….

cascad

Reklamy

7 uwag do wpisu “Reklamy Sony – dzieło szatyna

  1. Sony ma swój klimat, jeśli o marketing chodzi i często potrafią człowieka czymś zaskoczyć. Problem w tym, że ich reklamówki mają jeden zasadniczy minus – nie trafiają do mas, co odbija się na sprzedaży ich produktów. Niestety żyjemy w świecie, gdzie lepiej wychodzisz kiedy zrobisz coś dla „standardowego odbiorcy amerykańskiego” niż coś ambitnego… a szkoda…

  2. Z tą lalką to zapewne chodziło o to, że PS3 nawet w niej potrafi wzbudzić uczucia.
    A reklamy Sony są… specyficzne. Większość tu pokazanych jest wg. mnie denna.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s